Maik Blogg

MAIK - totalleverandør av tjenester til Circle K - maik.no

Skrevet av Maik | 31.08.22 13:50

Bensinstasjonskjeden Circle K tar igjen steget inn i kraftbransjen og har startet opp med salg av strøm til privatkunder. Med på laget er MAIK, som bistår med alle tjenester og systemløsninger rettet mot sluttkundene.

Bensinstasjonskjeden begrunner satsningen med et økt elbilsalg, samt et uoversiktlig strømmarked i Norge. De ønsker å tilby enkle og transparente avtaler og samtidig bygge et økosystem rundt eksisterende stasjonsnettverk.

For å innta det nye markedet har Circle K fått bistand fra MAIK, som har høy bransjekompetanse innen energiområdet.

Totalleverandør av tjenester til Circle K

MAIK blir totalleverandør av tjenester til
Circle K

Vi ønsker Circle K velkommen inn i strømbransjen og gleder oss over at MAIK har fått bistått Circle K med forberedelsene til lansering og ser frem til et tett og spennende samarbeid i tiden som kommer, sier administrerende direktør i MAIK, Karin Breen.

Som totalleverandør vil MAIK levere systemer og tjenester knyttet til måling, avregning, fakturering, og inkasso mot deres sluttkunder. Dette innebærer alle systemer og tjenester et selskap trenger for å lykkes i strømbransjen.

I dagens marked er det viktigere enn noen gang å tenke effektivisering. Det gjelder både etablerte bedrifter og aktører som Circle K, som for første gang satser i kraftbransjen. Det er nettopp dette MAIK har spisskompetanse på og kan bidra med som totalleverandør.

Løsningen MAIK leverer til Circle K er skreddersydd, og er basert på et mål om lavere driftskostnader, mer effektiv drift og lavere risiko.

Circle K, har drevet med salg av energi i over 100 år. Derfor mener de det er naturlig å nå også tilby strøm hjem til privatkunder.

Markedet og bransjen vår er i endring. Vi selger energi på stasjonene våre og det har vi gjort i 100 år. Og nå skal vi også selge energi i de tusen hjem, forteller Preben Kristiansen, leder for den nye satsingen Circle K Strøm.

Han mener kraftmarkedet er altfor komplisert, og at det er vanskelig for vanlige forbrukere å sammenligne de ulike avtalene.

Når folk sliter med å forstå hva prisen blir før første regning dukker opp i mailboksen, så går det på tilliten løs. Det bør ikke bransjen være villig til å leve med. Derfor er det viktig for oss å tilby et så oversiktlig produkt som mulig, understreker Kristiansen.

Kontakt oss for mer informasjon.

Send oss din forespørsel og vi vil komme tilbake til deg innen kort tid.